وكيل خانواده،وكيل طلاق،وكيل انحصار وراثت،وكيل خانم،موسسه حقوقي،موسسه حقوقي حجتيان وكيل خانواده،وكيل طلاق،وكيل انحصار وراثت،وكيل خانم،موسسه حقوقي،موسسه حقوقي حجتيان

موسسه حقوقی حجتیان

نكات قراردادهاي كاري

نكات قرارداد كاري
قرارداد كاري

نكات قراردادهاي كاري كه بايد رعايت شود

نكات قراردادهاي كاري..!

تنظيم قرارداد يكي از مسائل مهم و تاثير گذار در زندگي بسياري از اشخاص مي باشد. گاها مي‌تواند منافع زيادي براي شخص به همراه آورد و يا در صورت عدم توجه به نكات دقيق حقوقي درج شده در متن قرارداد مي‌تواند ضررهاي جبران ناپذيري براي  افراد در پي داشته باشد. به همين دليل اگر چه ما در اين مطلب به شما كمك مي‌كنيم نكات اصلي كه بايد در قرارداد گنجانده شود را بدانيد.

خدمات موسسه حقوقي حجتيان وكيل پايه يك دادگستري:

وكيل طلاق

وكيل خانواده

اما قويا توصيه مي‌كنيم حتما در تنظيم قرارداد با وكيلي مجرب مشورت نموده تا از ضررهاي احتمالي پيش رو و مراجعه به مراجع قضايي و داوري پيشگيري شود.

اگر چه قانون هر توافقي بين افراد را محترم مي شمارد اما اين توافق نبايد برخلاف قانون باشد. در ادامه متن به توضيح پيرامون عنواين مختلف درج شده در متن قرارداد مي‌پردازيم.

شرايط صحت قرارداد

براي صحت قراردادها طبق ماده‌ي 190 قانون مدني دارا بودن چهار شرط لازم است:

  1. قصد و رضاي طرفين.
  2. اهليت طرفين.
  3. موضوع معيني كه مورد معامله باشد.
  4. مشروعيت جهت معامله.

انواع قراردادها

قراردادها عناويني مختلفي دارند مانند:

  • استخدام
  • پيش فروش آپارتمان
  • مشاركت در ساخت
  • اجاره
  • پيمانكاري
  • قرارداد مشاركت مدني و…

بنابراين لازم است كه قرارداد با نياز هر كسب و كار و كاملا متناسب با آن تنظيم شود و بر همين اساس نمي‌توان براي همه‌ي قراردادها متني آماده و از پيش تعيين شده‌ي يكساني تنظيم نمود. پيشنهاد ما به شما اين است در حوزه‌هاي اختصاصي هر قرارداد با متخصص آن حوزه مشورت نماييد تا ضرر و زياني متوجه شما نشود.

نكات قراردادهاي كاري

مطالب كاربردي:

مطالبه هاي حقوقي

در ادامه شما را با 10 تا از نكات قراردادهاي كاري مهم آشنا خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.

1- عنوان

يكي از ابتدايي‌ترين و در عين حال مهم‌ترين اقدامات در تنظيم قرارداد انتخاب عنوان مناسب با حدود تعهدات و مفاد قرارداد مورد نظر طرفين قرارداد مي‌باشد.

2- طرفين قرارداد

يك قرارداد مي‌تواند بين دو يا چند نفر و يا بين اشخاص حقوقي و يا حقيقي تنظيم شود كه لازم است مشخصات كامل طرفين قرارداد در متن قرارداد گنجانده شود. چنانچه قرارداد با شخص حقوقي (شركت) باشد، لازم است نام شخص حقوقي، شناسه ملي، شماره‌ي ثبت و نشاني آن نوشته شود.

لازم به ذكر است كه در قراردادهايي كه با شركت‌ها بسته مي‌شود طرف قرارداد شركت محسوب مي‌شود نه مديران شركت. همچنين مسئوليت اجراي تعهدات با شركت مي‌باشد مگر آنكه خلاف آن در قرارداد ذكر شود.

در مورد شركت‌ها بايد آگهي تاسيس شركت، آگهي ثبتي آخرين تغييرات شركت، اساس‌نامه و حق امضاداران آن شركت مورد برررسي قرار گيرد و لزوما بايد ملاحظه‌ي اساس‌نامه شركت و آگهي آخرين تغييرات مندرج در آن مشخص شود كه شركت در محدوده‌ي موضوع فعاليت خود قصد انعقاد قرارداد داشته باشد. همچنين اشخاصي كه براي شركت حق امضاي اسناد و قرارداد را دارا مي‌باشند همچنين نمايندگي‌هاي شركت محرز باشد. براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/15 ساعت: ۱۸ توسط:hlawyer :